Fredag kväll

Så, då har man kommit in från stallet, och blöt rakt igenom alla kläder är man dessutom. Jag red Selma på banan och mamma red Viva. Eftersom jag fortfarande håller på att kurera mig efter 20 dagar med feber så har jag inte orken i kroppen att rida två hästar, speciellt inte när det är två pigga med mycket vilja... Så vi började med att skritta och trava dom runt en galoppbana som vi har anlagt med gräs runt en av våra åkrar. Väldigt lagom att börja med istället för att bara skritta och trava runt, runt, runt i padocken. Där kan man dessutom konditions träna dom genom att galoppera dom där.
Sen jobbade jag Semlan i paddocken. Hon var super fin, känns verkligen fräsch och på hugget! Hobbade ibörjan mycket med att få henne lydig för mina hjälper, halvhalter, halter, sidvärts rörelser och ökningar och minskningar. Sen galopperade jag lite över en bom i båda varven, mest för att känna att jag kunde fortfarande reglera galoppen. Sen avslutade jag med att ha henne lite lång och låg i förvänd galopp. Kändes mycket bra trots allt regn.

Ikväll blir det god mat, tv och mys i soffan. Blir ingen utgång för min del eftersom jag fortfarande är krasslig.
Sen blir det en liten bild på Selma och jag från Grand Prixen i Hengelo i vintras! Älskar verkligen denna häst..<3

Kommentarer
Postat av: johan

Då är vi två som får stanna hemma på Valborg framför tv:n, tackvare sjukdom...

2010-04-30 @ 19:34:54
URL: http://jwessner.blogg.se/
Postat av: Anonym

tre tillomed :D

2010-04-30 @ 20:17:04
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga ut bilder på stallet, sadelkammare osv? hade varit jätteroligt att se!:)

2010-05-01 @ 12:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0