Markarbete hela helgen

I helgen blir det dressyr för hela slanten! Igår var Maria här och jag tränade Viva (i ösregn!).. Men hon gick super fint. Vi började med övergångar, från skritt till att göra halt, från trav till skritt, galopp till trav/skritt osv.. Sen jobbade vi lite med de olika "växlarna" att kunna trava väldigt lugnt och långsamt, utan att man tappar spänsten. Ni kan föreställa er piaff ungefär, fast det var ju inte piaff, men så nära man kan komma. Sen la Maria 6 bommar på en båge som jag fick trava över, och då kan man variera att göra det i innerbåge/ytterbåge och därmed variera stoleken på traven. Sen avslutade jag med att lägga ner henne och trava avslappnat och mjukt.
Idag ska jag träna båda pollarna, så skriver mer sen!
/tiffViva är väldigt fin på marken just nu:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter roligt! måste själv komma igång med tränare igen ;) det är bäst så :P skönt att ha en häst som kan ridas i regn, min hjärtegris kan inte ridas i regn, haha lite bortskämd kanske, men det blir bara värre då :S hihi

2010-06-12 @ 12:01:30
Postat av: amanda

hej , din blogg är bäst liksom du och dina hästar:)

2010-06-12 @ 21:03:46
URL: http://amandaidajaaldevik.blogg.se/
Postat av: jennie

vad är det för storhäst din bror ska tävla?

2010-06-12 @ 22:00:20
URL: http://treryttare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du något tips på hjälmar som är bra?:)

Hoppas på svar herrå<3

2010-06-13 @ 20:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0