Dagen

Tänkte börja med att säga tack allihopa för den fina responsen! Har fått fina kommentarer och många glada sms, alltid roligt! Dessutom har det gått 24 timmar sen jag startade bloggen, och har idag haft 600 unika besökare!:)

Idag har jag varit i Helsingborg, träffade lite roliga människor där. Passade också på att shoppa massor med nya vår kläder, ska försöka strejka vintern, haha. Nej men åker till Spanien om en månad på semester, så tänkte ha kläderna där iaf, och kan ju hoppas våren kommer snart hit. Kan ju försöka ta med den hem från Italien!

När jag kom hem så red jag båda mina prinsessor. Började med Selma i ridhuset. Jobbade väldigt mycket på det som Royne och jag tränat i helgen, och det var framförallt att få henne att jobba i en rund galopp upp till handen, utan att hon blir hängig. Hon var super fin, lyssnade perfekt på alla hjälper. Sen flyttade jag henne, kortade, längde och allt detta i en bärande galopp. Jag avslutade passet med att ha helt fria tyglar, utan att hon ger sig iväg. Det ska nästan vara som om jag håller i en osynlig tygel, hon ska alltså ändå vara på bettet i en perfekt galopp! Det är här som man märker om man har en bra sits eller inte kan jag säga.. I och med att Selma har en så stor bakdel har hon ett enormt driv, och går ibland på bogarna. Därför har jag jobbat henne i vintern att komma upp mer framtill och sätta sig mer på rumpan:) Hon är väldigt känslig i munnen, och det bett som jag använder nu på henne heter Nova bett, och kan verkligen rekomendera det till er som har känsliga hästar!

Sen red jag Viva, och idag fortsatte jag bara på det som jag och Royne jobbade med igår. Vi ville ha henne i en stor galopp, helt rak, samtidigt som hon är helt rund och avslappnad i ryggen. Hon gick också super bra idag, hon är verkligen en liten gummiboll, och just nu är hon väldigt fin på marken, hoppas bara det håller i sig i hoppningen också till i helgen, hehe. Håller dessutom på att lära henne passage, och idag fick jag ganska så många fina steg:)
Sen idag så har jag beställt lite nya Kingsland kläder, kändes som om det behövdes nu till våren. Sen ska jag berätta en väldigt glad nyhet! Vi har fått våran skrittmaskin idag!:) Dock måste vi bygga upp den innan vi kan använda den, men ska bli super skönt att 6 hästar kan gå i den samtidigt. Sen har vi också fått alla våra nya fönster och dörrar till stallet, super snygga är dom!
Här är lite bilder på fönsterna, dörrarna och skrittmaskinen, allt som vi hoppas är uppbyggt till Maj!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad nice :)

skulle med vilja ha en skrittmaskin (y)

kan du inte ta bilder någon dag när hästarna gård där ? :D

2010-03-11 @ 10:31:55
Postat av: Anso

Holy crap. Så säger en del att ridsport inte är en rikemanssport....

2010-04-14 @ 01:07:32
Postat av: Emma

Är det ERT stall!!!?!? /Emma

2010-05-10 @ 19:04:49
URL: http://hhjaartat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0