Mina hästar

Tänkte börja med att ge er en kort presentation av mina hästar:) Är det något annat ni vill jag ska skriva om så är det bara att säga till.

Börjar med stjärnan i stallet - Selma. Sto född 99 efter Corland - Indoctro. Köpte henne för lite mer än ett halvårsen när jag var i Holland. Hon har haft två föl, så är väldigt "sparad". Som många av er säkert vet så är det en ganska så liten häst, cirka 1.60, men det tror man kanske inte när hon hoppar.. Hon är min älskling och tillsammans har vi placeringar i 1.45 klasser. Med henne så siktar jag på medalj på SM, men sen är det stora målet EM i Frankrike till sommar!

Semlan, (lite suddig bild dock, kommer fler)

Sen har jag min andra häst som jag har haft i snart två år. Velvet (Viva la Vie) sto född 2002 efter Oramé - Heartbreaker. Hon gick VM som 5 åring i Lanaken, Zangersheide, och efter det så har hon bara fortsatt utvecklas. Förra året var hon min första häst, och fick då debutera 1.40 vilket hon gjorde med många felfria rundor. Dock fick hon kolik vid påsk förra året, och efter att jag köpt Selma fick hon gå ner och hoppa lite 1.30, 1.35 klasser igen. Iår har hon gjort en start i 1.40 och var dubbelnolla och placerad. Om jag skulle beskriva henne så är hon som en gummiboll, dock så kan hon bli lite stark, men det kan bero på att hon är en så kallad fuxmärr.. Men detta är en stjärna som både jag och mina tränare tror väldigt mycket på:)

Viva i Hengelo, Holland i vintras<3

Sen har jag en väldigt lovande fyraåring som heter Berkamp, kallas för B.K. Han är efter Indoctro - Gran Corrado, och kommer alltså också från VDL, Holland.. Honom köpte vi i höstas på SSHS auktionen. Han är motsatsen till Selma skulle jag kunna säga. Han är 1.65, men upplevs snarare som 1.55 när man står på marken, dock känns han väldigt stor och maffig när man hoppar upp. Jag har ridit honom hela vintern, dock vilar han förtillfället iom att mina andra är i full uppladdning inför SM, Italien osv. Tanken är dock att Niklas Arvidsson ska ta över honom om 1 månad, för att utbilda vidare honom och hoppa Breeders osv. Han är super fin att rida på marken, riktigt mjuk och har en galopp som sväljer hela ridhuset, haha.. Han är valack nu, men varit hingst ganska så länge, så han har en otrolig nacke, dock så syns det förmodligen inte på bilden så bra.. Håll utkik för honom på de stora banorna i framtiden!
Har inte så många bilder på honom ännu..

Sen har jag även en D-ponny som jag rider men inte tävlar.. Han har varit skadad ett bra tag, men är 100% frisk nu och väntar bara på att komma ut på de stora banorna igen! Förmodligen blir det så att Jacob kommer tävla honom för att sedan sälja honom. Han är rättså nybliven valack, född 96 efter Vivaldi. Han kommer från Tyskland, och har även tävlat en hel del dressyr. Riktigt muskelpaket!
Viander Littleton, Norrköping Horse Show 1.30

Sen har jag även en halvsyster till Selma, som heter Vdl Dio. Hon är dock bara 2 år och ska förmodligen betäckas en gång innan hon börjas rida:) Hon är efter Corland - Nimmerdor.
Dio i somras, alltså bara 1 år på bilden. Visst är hon lik Selma?!

Det var allt om mina hästar, sen har vi 3 till som är mina syskons.. Tänkte också dedikera ett inlägg till den fantastiska häst som har fått mig hit, utan honom hade jag int haft ovanstående hästar!

Tack också till den söta och snälla tjejen som heter Linn som har gjort bloggen:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva om dina syskons hästar? :)

2010-03-10 @ 11:12:16
Postat av: tiffany

haha, tänk att jag nästan visste att denna frågan skulle komma. Men det kan jag väl göra.

2010-03-10 @ 11:58:44
Postat av: Anonym

kan du inte skriva om dina syskons hästar med ?:D

2010-03-10 @ 15:23:24
Postat av: Jeny

Tycker du ska berätta lite om Amigo :)

2010-03-10 @ 15:37:17
Postat av: Linn

det är lugnt, hoppas du blev nöjd med den :)!

2010-03-10 @ 18:23:18
URL: http://liinnpinn.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jätte fina hästar :) , ska bli kul att följa din blogg + Lycka till på tävlingarna ! :)

2010-03-10 @ 19:00:10
Postat av: Anonym

vilka otroligt fina hästar :D

2010-03-11 @ 10:32:35
Postat av: madde

du äger stort:D<33333

2010-04-17 @ 14:26:14
Postat av: louise

Vilken hingst är Dio efter?

2010-07-11 @ 09:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0