Kallt!

Äntligen fredag, och äntligen hemma efter att ha suttit i över två timmar och skrivit prov! Gick upp extra tidigt och kom i säng sent igår för att jag satt och pluggade, så känner mig lite trött, men pigganar nog till när jag komnmer ut i stallet och börjar rida:)
Min helg kommer bestå av:

  • Rida och på söndag markarbetsträning
  • Klippa klart Selma (vilket är ganska så lätt med henne)
  • Packa till Moorsele och Lamprechtshausen
  • Städa stallet
  • Plugga, ska lämna in arbeten innan jag åker
  • Köra iväg BK till Niklas Arvidsson som ska ta över honom inför tävlingssäsongen!
  • Träffa Alex (kompis)
  • Träffa Andy, min mentala tränare

Sen har jag fått lite funderingar på vad det är för  bett jag har på Selma när jag rider hemma, och det heter Scourrier bit. Har köpt det på Skara hästsport, men finns nog på fler ställen också. Det är ett helt vanligt tränsbett, fast med två bettringar, en för sidostycket och ett för tyglarna. Det gör egentligen inte så mycket, är ju ingen hävstång eller så, är väldigt snällt bett. Har ju dessutom lindat in mitt i latex. Det jag tycker är att man får en bättre känsla av hästens mun bara, det blir inte en konstant "dragning" eller vad man ska säga. Tycker om det iallafall, rider med det på Viva också:)

Så här ser det ut!
/kram tiff.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Kan du inte berätta lite mer om din mentala tränare?

2010-05-07 @ 12:49:35
Postat av: Anonym

kan inte du lägga upp lite bilder på stallet, gården och sånt? :)

2010-05-07 @ 18:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0