Regnig dag-solsken igår

Ja, då var det äntligen fredag! Tänk vad snabbt en vecka går, även om jag bara varit i skolan sedan onsdag eftersom hela tisdagen gick till att bila hem från Österrike. Så för exakt en vecka sen red jag första klassen i österrike, och för 2 veckor sedan red jag första klassen sedan Arezzo, dock denna gången i Moorsele!

Lite resultat då:
Selma har varit super fin! Första helgen i Moorsele så rev vi sista hindret i kvalet, felfria på allt annat så lite irriterande, men första starten på 5 veckor.. I Grand Prixen dagen efter så var vi felfria! Helt underbar känsla! 1.40 låg hinderhöjden på, dock var det bara 9 felfria utav 60 startande. Och Sverige var det enda landet med två stycken i omh! (Hanna Klensmeden också, som sedan vann, på Selmas halvbror!!) Jag slutade 8:a, eftersom jag satsade och hade vunnit om jag inte rivit i omhoppningen, men Selma var världens bästa! Hon vilade dagen efter:)

I Lamprechsthausen inledde vi första dagen på samma sett, rev ett hinder, men red mest bara för att känna lite på banan. I övrigt var hon jätte fin. Dagen efter red jag nationshoppningen! Jag gick ut först i laget bland svenskarna och var felfri! Slutade som enda felfri då de andra fick 8 och 12 fel, och det gjorde att vi slutade på en 7:e plats, gick alltså inte vidare till andra omgången. Men selma var iaf jätte fin:)
I Grand prixen dagen efter så var jag felfri til 9:e hindret, som var 3 kombinationen. Där klantade jag mig rejält, tar på mig all skuld, Selma var jätte duktig som redde ut det iallafall. Men förövrigt var vi felfria! Känns mycket bra, har dock lite att jobba på nu när jag kommer hem, ska lägga mycket tid hos Royne. Men resultat mässigt hade jag inte kunnat önska så mycket bättre!

Viva har skött sig utmärkt, även om hon "bara" fått hoppa 1.30 klasser. Hon har varit felfri i mer eller mindre allting, även om vissa klasser varit som 1.40 hemma.. Hon plockade på sig placeringar i både Moorsele och Lamprechtshausen:) Världens finaste 8:a åring!

Hoppas ni är nöjda med detta, och tack för att ni fortsätter läsa min blogg trots att det blir "uppehåll" när jag åker på tävlingar!

Svenskarna i Österrike! (Ponny, Juniorer och young riders, samt våran chef d'equipe, Johan Spetz!)

Kommentarer
Postat av: amanda

hade det inte varit några "uppehåll" i bloggen så hade du ju inte haft något att blogga om sen ju !:)<3

2010-05-28 @ 14:34:37
Postat av: Louise

Håller med kommentaren före, kul att du har något att berätta om :)

Intressanta saker ;)



2010-05-28 @ 16:35:44
URL: http://tsclouise.blogg.se/cicornia
Postat av: Anonym

Roligt att det gick så bra!! ;D;D Grattis :D

2010-05-28 @ 16:37:56
Postat av: Rosanna Zimdahl

grattis!:D hur gick det för jacob då?

2010-05-29 @ 15:31:59
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

du rev två i omhoppningen va?

2010-05-30 @ 20:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0